woensdag 29 mei 2013

Betrouwbaar?

Sinds een week hebben we hier thuis Vakantieveilingen ontdekt. Natuurlijk niet echt ‘ontdekt’, maar gewoon weer eens aan meegedaan. Heel leuk, want we hebben alweer een paar koopjes in de wacht gesleept. Tenminste, als je op de juiste dingen een bod doet. Want, lettend op de details, vallen me een aantal dingen op.

Zo vind ik het heel raar dat sommige mensen beginnen met bieden bij een getal hoger dan tien euro. Ik bedoel, als je een bod van één euro kan doen, waarom dan meteen tíén?? Ook zie ik vaak dezelfde namen voorbij komen. Dat kan natuurlijk wel eens, maar ik vind het een beetje verdacht.
 
Ten tweede, bij sommige ‘deals’  zit er een addertje onder het gras. Zo zijn sommige vakanties lastminute, terwijl dat er niet bij staat. Als je alleen de hoofdzaken leest, kom je er niet achter dat jouw gewonnen reis a.s. vrijdag al plaatsvindt. (Goed de lettertjes lezen dus!)
Als laatste wil ik ook nog even terugkomen op die mensen die een hoog bod doen. Zo zag ik iemand die een bod van €25 euro had gedaan. Deze persoon was de eerste bieder. Het ging om een grillbuffet voor twee bij een restaurant in Utrecht. Omdat ik nieuwsgierig werd, ging ik de site maar eens bekijken. Hier zag ik dat zo’n buffet al €25 p.p. kost. Dus, sowieso wordt daar al ‘winst’ uit gehaald. Vandaar dat ik me soms afvraag of er geen mensen van Vakantieveilingen zelf meedoen met een fake account. Het zou mij in ieder geval niets verbazen.
Of het een goede marketingtruc is, of niet, het werkt in ieder geval wel. De site blijft mateloos populair en er zal waarschijnlijk heel wat winst uit te halen zijn.

1 opmerking:

  1. Ja dat viel mij nou laatst ook al op! En diegenen die zo hoog beginnen met bieden, winnen uiteindelijk nooit de veiling haha! Allemaal afgesproken.. haha x

    BeantwoordenVerwijderen