zaterdag 18 mei 2013

Busje komt zo (niet)

Een tijdje geleden heb ik al een berichtje gepost over de bus. Maar ook nu heb ik weer een verhaal met zóveel ergernissen dat mijn vingers tintelden om het te typen. Hoe dus een kleine ergernis leidde tot grote woede; geen al te prettige reclame.

Op maandag 13 mei zou ik met de bus naar school reizen. Deze zou om 8.24 uur bij de halte in mijn dorp verschijnen. Om 8.15 uur stond ik mooi te wachten. De tijd verstreek en inmiddels was het al 8.35 uur en was er nóg geen bus. Samen met een andere jongen besloot ik de klantenservice van Hermes te bellen.
De wat stuntelige vrouw aan de andere kant van de lijn kon me vertellen dat er verder niets te zien was in het systeem. Ze kon dan ook niks meer voor mij betekenen, dan hulp bij het indienen van een klacht. Ik heb dus ook doorgegeven dat mijn bus niet is komen opdagen. Uiteraard heb ik gevraagd om reactie middels een brief.
Vandaag heb ik deze brief ontvangen. En hierdoor ben ik écht boos. Het begint al met de adressering; tijdens mijn gesprek heb ik mijn naam gespeld. Maar wat prijkt er op de brief: ‘mevrouw N. Verschure’. Het is VERSCHUEREN!
Gaan we verder lezen, dan staat er dat het gaat om de bus van 8.41 uur. Nee; het was de bus van 8.24 uur..! Ook de halte klopt niet (Argonautenlaan in Eindhoven): ik stond toch echt te wachten bij Kruispunt Gerwen. Aan de brief heb ik helemaal niets, want daarin wordt gezegd dat er in het computersyteem niets te vinden is en dat zij mijn belemmerde reis dan ook zeer betreuren.
Als communicatieprofessional betreur ik het, dat ze bij Hermes hun werk niet goed doen. Luister allereerst naar de klacht die binnenkomt en noteer deze dan ook goed. Op die manier kán je ook iets met de feedback. Ik denk dat deze organisatie nog wel wat te leren heeft wat betreft klachtenafhandeling.
Het mooie is wel, dat je als student het OV nodig hebt. Dus sta ik binnenkort waarschijnlijk gewoon weer te wachten op de bus van 8.24 uur…

2 opmerkingen: