Op maandag 13 mei zou ik met de bus naar school reizen. Deze
zou om 8.24 uur bij de halte in mijn dorp verschijnen. Om 8.15 uur stond ik
mooi te wachten. De tijd verstreek en inmiddels was het al 8.35 uur en was er
nóg geen bus. Samen met een andere jongen besloot ik de klantenservice van
Hermes te bellen.
De wat stuntelige vrouw aan de andere kant van de lijn kon
me vertellen dat er verder niets te zien was in het systeem. Ze kon dan ook
niks meer voor mij betekenen, dan hulp bij het indienen van een klacht. Ik heb
dus ook doorgegeven dat mijn bus niet is komen opdagen. Uiteraard heb ik
gevraagd om reactie middels een brief.
Vandaag heb ik deze brief ontvangen. En hierdoor ben ik écht
boos. Het begint al met de adressering; tijdens mijn gesprek heb ik mijn naam
gespeld. Maar wat prijkt er op de brief: ‘mevrouw N. Verschure’. Het is
VERSCHUEREN!
Gaan we verder lezen, dan staat er dat het gaat om de bus
van 8.41 uur. Nee; het was de bus van 8.24 uur..! Ook de halte klopt niet
(Argonautenlaan in Eindhoven): ik stond toch echt te wachten bij Kruispunt
Gerwen. Aan de brief heb ik helemaal niets, want daarin wordt gezegd dat er in
het computersyteem niets te vinden is en dat zij mijn belemmerde reis dan ook
zeer betreuren.
Als communicatieprofessional betreur ik het, dat ze bij
Hermes hun werk niet goed doen. Luister allereerst naar de klacht die
binnenkomt en noteer deze dan ook goed. Op die manier kán je ook iets met de
feedback. Ik denk dat deze organisatie nog wel wat te leren heeft wat betreft
klachtenafhandeling.
Het mooie is wel, dat je als student het OV nodig hebt. Dus
sta ik binnenkort waarschijnlijk gewoon weer te wachten op de bus van 8.24 uur…
Haha slechtttt, vind het raar dat je een brief krijgt.
BeantwoordenVerwijderenAuto kopen?
BeantwoordenVerwijderen