maandag 6 mei 2013

Geb(l)ust..

Ik ben helemaal geen fan van de bus. Ik kan me storen aan heel veel dingen in dat koekblik op wielen. Die grote kleine ergernissen kunnen soms mijn gehele humeur bepalen. Zo ook vandaag..

Ik had met een klasgenootje een afspraak voor school in Rosmalen. Allereerst namen we de trein naar Den Bosch; nog niks aan de hand. Daarna moesten we bus 74 hebben, waarna de ellende begon.
Allereerst was de bus te laat. 5 Minuten is niet veel, maar we hadden een afspraak en dan ben ik graag op tijd. Toen de bus er ein-de-lijk was, kon onze reis verder gaan. Omdat wij ons in een onbekende omgeving bevonden, moesten wij goed opletten dat we uit zouden stappen bij onze halte. Maar wat bleek; het scherm in de bus deed het niet. Dat was ergernis nummer twee, deze werd niet veel later aangevuld met nummer drie. Als het scherm het niet doet, ga je maar goed opletten wat er wordt omgeroepen. Maar wat bleek; het volume stond vrij zacht terwijl de bus veel herrie maakte. Gevolg, wij verstonden niet goed wat er werd omgeroepen. Ook waren we oververhit omdat er geen airco in de bus aanwezig was (het was 23 graden).  De mogelijkheid om een raampje open te doen, ontbrak ook.
Onze vijfde en grootste ergernis was een paar haltes verwijderd van onze eindbestemming. Een vrouw stapte de bus in en checkte in met haar Chipkaart. Daarna stapte ze de bus weer uit. De buschauffeur riep haar terug en ze raakten in gesprek, terwijl de bus maar stilstond. Wat bleek; de vrouw (die gebrekkig Nederlands praatte) was vergeten uit te checken en probeerde dit nu goed te maken door in een andere bus ‘uit te checken’. Uiteindelijk moest de vrouw dus meerijden tot de volgende halte om daar goed uit te kunnen checken.
Ondanks alle ergernissen, hadden wij elkaar nog. We hebben samen 'gebust' en elkaars humeur geblust ;). Als ik alleen was geweest , had ik waarschijnlijk veel gemopperd..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten