zondag 12 mei 2013

Lieve mama,

Daar stond je dan toen je nog klein was. In alle vroegte met je gedichtje en je knutselwerkje. Een gelukkigere moeder kon je je op dat moment niet voorstellen. Tegenwoordig hoor ik wel eens andere geluiden. Het is allemaal geldklopperij en het is over komen waaien uit Amerika. Het wordt te groot gevierd. Het is te overdreven..


Hier ben ik het dus NIET mee eens. Je moeder is de persoon die onvoorwaardelijk van je houdt. Je moeder staat voor je klaar. Je moeder is er altijd voor je. Waarom zou je haar niet ééns per jaar éxtra in het zonnetje zetten? Dat heeft ze toch wel verdiend?  Het hele jaar door zorgt zij voor jou, dus nu kan jij juist je kans grijpen om voor haar te zorgen.

Ik vind het fijn om mijn moeder gelukkig te zien. Dat maakt mij al weer gauw gelukkig. Dit is dan ook een van die grote kleine dingen uit mijn leven; anderen blij maken. Want; wie goed doet, goed ontmoet! (ook een wijsheid van mijn moeder ;) )

1 opmerking: