Allereerst de docent (ik zal meneer anoniem houden). Bij
aanvang van de les bekritiseerde ik samen met een andere klasgenoot zijn
schoenen. Verder naar boven kijkend, analyseer je zijn lichaamshaar. Plots
bedenk ik me; ik ga weer af op uiterlijk. Als communicatieprofessional in spe
is een van de eerste dingen die je leert, het bekijken van de lichaamshouding.
Maar wat zegt dat nou over die man? Is dat wat ik wil weten?
Nee! Dus kijk ik maar een andere kant op. Mijn klasgenoten
zitten ook verscholen. Gedachten lijken weg te vagen. Een gedicht over een
zeester. Niemand let nog op.
Toch wordt de aandacht weer naar de docent gevestigd. Hij
heeft een laptop vast en duwt op het scherm. Touchscreen? Nee, echt niet! Heel
de klas moet lachen; wat een faal.
Al gauw is de aandacht weer weg. Toch best interessant eigenlijk, hoe snel dat kan gaan. Maar zoals ik ook al geleerd heb op school; je gemiddelde concentratieboog is maar 20 minuten. Niet zo gek eigenlijk, dat toch al de geleerde stof van school, op zijn plek vallen óp school..!
Al gauw is de aandacht weer weg. Toch best interessant eigenlijk, hoe snel dat kan gaan. Maar zoals ik ook al geleerd heb op school; je gemiddelde concentratieboog is maar 20 minuten. Niet zo gek eigenlijk, dat toch al de geleerde stof van school, op zijn plek vallen óp school..!
Dus, hoe groot de kleine (soms nutteloze) feiten zijn.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten