zaterdag 15 juni 2013

Alles in één

Een goede commercial. Welke eisen zitten daar aan vast? Wat zorgt ervoor dat wij consumenten dit leuk vinden? Gaan wij het dan meteen kopen? Zijn wij überhaupt wel overtuigd? Als communicatieprofessional in spe moet ik mezelf dit soort vragen stellen. Wat is mijn visie op zulke vragen?

Ik ben van mening dat een campagne (of iets dergelijks) geslaagd is als op alles gelet is: de puntjes op de I! Juist ja, de details. Deze maken of breken een reclame. Natuurlijk schuilt er achter elke campagne een marketingwonder die weet hoe het product het best verkocht kan worden. Daarna is het juist de beurt aan de reclamemakers. En toch zijn er veel commercials die niet bij blijven. Waarschijnlijk kent iedereen zichzelf hier wel in. Tóch is er al een tijdje een reclame op de TV die ik echt goed vind. 'Live tv kijken op je smartphone' van Ziggo.



Over deze commercial is heel goed nagedacht. Alles klopt. In het hele filmpje staat het thema centraal en toch is er een uitgebreide variatie aan shots. Ook de elementen in de video zijn goed gedaan: van Ome Willem tot Kill Bill.
De details maken het helemaal af!

Wat vinden jullie van dit filmpje? Kennen jullie ook mooie voorbeelden?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten