Ik heb ontzettend veel uitingen voorbij zien komen, maar ik moet toch een keuze maken. Overigens heb ik alle 'de klant is koning' of 'ik will-em' uitspraken gemeden, deze zijn ontzettend veel gebruikt waardoor aan originaliteit wat te wensen overbleef.
28 januari 2013 Beatrix hield destijds haar abdicatietoespraak. Hierop haakten Vodafone en Hollands Nieuwe
meteen in. En niet zonder succes.
Vodafone combineert haar dienst (mobiel internet) met haar
pay-off ‘power to you’. Visueel is deze combinatie sterk uitgewerkt. Ik denk
alleen dat bijvoorbeeld ouderen wat meer moeite zullen hebben met deze uiting,
mits zij natuurlijk weten hoe een smartphone werkt.
De uiting van Hollands Nieuwe is daarentegen in één keer
duidelijk; door een citaat uit Beatrix’ uitspraak te pakken, is de boodschap
meteen helder.
De kroning zelf
Heineken neemt de activiteiten rondom te kroning zelf onder
de loep. Hierdoor kwamen zij tot de bevinding dat bij een nieuwe koning een
nieuwe munt hoort. Hetzelfde geldt voor bierflesjes; een nieuw uiterlijk komt
met een nieuwe dop.
Hema’s uiting is kort en krachtig. In één opslag zie je de
stoel (hier: troon) en de prijs. Ik denk deels dat zij hiermee inhaken op ook
de bezuinigingen. Een nieuwe troon hoeft helemaal niet veel meer te kosten;
neem gewoon echte Hema.
Ik vind de uiting van King Pepermunt gewaagd. Dit is wel een
beetje een doordenkertje. Je moet weten dat King een merk is en dat deze naam
hier is veranderd naar de volledige naam
van Willem-Alexander.
En als afsluiter nog een hele simpele; Cup-a-Soup
Koninginnensoep. We mogen nu wel de verandering hebben doorstaan van koningin
naar koning, maar daar gaat Cup-a-Soup niet aan meedoen. Nee, hun
koninginnensoep blijft gewoon bestaan. Het is maar dat we het weten.. ;)
Haha die van jou zijn ook leuk!!
BeantwoordenVerwijderen