vrijdag 24 mei 2013

What about me

Ik blog over de details die ertoe doen. Maar, je bent in je eigen persoon ook een detail op zich. Hoe goed ken jij jezelf eigenlijk? Bij mijn opleiding Communicatieopleiding is reflecteren een van de dingen die wij veel doen; regelmatig naar jezelf en je handelen kijken.

Ik zit nu bijna een jaar op school en ik heb al heel vaak gereflecteerd. Niet alleen via feedback van klasgenoten, maar ook middels testjes die kunnen helpen om jezelf te kennen. Die uitslagen kun je weer aan jezelf koppelen. Hierdoor krijg je niet alleen een berg zelfkennis, maar je kunt in eerste instantie ook eens kijken hoe goed je jezelf al kende.
Hieronder kun je een paar testjes vinden, die je misschien wel kunnen helpen naar het zoeken van je persoonlijkheid.
Kleurentest
Hierbij kun je zien hoe jij als persoon omgaat met veranderingen. Mijn uitslag was dat ik hoog scoorde op ‘blauw’. Hierin herkende ik mezelf dan ook heel goed, omdat ik echt iemand ben die van tevoren wil weten waar ze aan toe is en deze structuur wil behouden.
Belbintest
In deze test wordt duidelijk welke rol jij aanneemt binnen een projectgroep/team. Hierbij was ik de ‘vormer’. Dat wil zeggen dat ik iemand ben die risico’s en uitdagingen niet uit de weg ga. Ik zorg voor structuur in een team.
Persoonlijkheidstest
Een heel persoonlijke test waarbij ik stond te kijken van mijn uitslag. Ik herkende me in elk puntje wat gezegd werd. Zo ben ik inderdaad iemand die de handen uit de mouwen steekt, maar kan ik al te gauw mijn mening klaar hebben.
Ik zou zeggen, ga eens op zoek naar je innerlijke details en kracht. Bekijk wat voor lessen je kunt leren en doe wat met de feedback die je gekregen hebt. Kijk verder dan je neus lang is!

1 opmerking:

  1. echt een superleuk artikel, is een keer wat anders :)
    zullen we elkaar volgen?
    xx

    BeantwoordenVerwijderen