maandag 3 juni 2013

Column - Vanuit een klein hoekje #2

[Ook ik ga een column bijhouden. Hierin laat ik al mijn gedachten de vrije loop. Maar ook ga ik me inleven in anderen; zowel mens als dier. In een klein hoekje zitten niet alleen ‘ongelukken’, maar ook mooie verhalen, spannende analyses en broeierige irritaties. Voor ieder wat wils dus!]

Bijna iedereen heeft mij. Bijna iedereen gebruikt mij, ondanks dat zij een hekel aan mij hebben. Vooral doordeweeks schijn ik voor iedereen een ramp te zijn. Toch heb je mij voor je eigen bestwil. Ik probeer ervoor te zorgen dat je geen problemen krijgt. Toch wordt mij dat vaak niet in dank afgenomen. 

Vooral op de maandagmorgen red ik veel mensen. Andersom nemen zij mijn daad niet in dank af, hoewel ze mij zelf ingeschakeld hebben. Elke (doordeweekse) dag is het hetzelfde geluid. 'PIEP PIEP PIEP', zo doe ik mijn werk. Al vrij snel krijg ik een klap op mijn bovenkant. Dat is mijn bedankje. Mijn werk zit erop, voor 5 à 10 minuten dan.  

Als ik nogmaals een poging doe, word ik eindelijk uitgezet. Ik ben klaar voor vandaag. Nu is het aan jou. Tot morgenochtend, dan wek ik je weer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten