zaterdag 1 juni 2013

Making off

Als opdracht heb ik meegekregen om een 60 seconds movie te maken. Voor degenen die het nog niet wisten: Verderkijker is begonnen als een schoolopdracht.

Vandaag was het dan zover, ik zou aan de slag gaan. Mijn filmpje gaat zich afspelen in het bos, dus stond ik vanochtend om 11 uur al paraat. Verder laat ik nog niets los over het verhaal, dat zien jullie t.z.t. wel.

Na heel wat gemopper, discussies en lol zat het filmen er dan eindelijk op. Nu begint het editen. Een paar posts geleden (klik) had ik het ook al over special effects. Pas nu valt het kwartje; er zijn veel details waar je op moet letten als je gaat editen. Vooral als sommige beelden niet kloppen, of gespiegeld gaan worden, merk je dat je niet overal op gelet hebt (of juist wel..!).
Deze ervaring kan ik goed koppelen aan mijn rol als Verderkijker. Vandaar dat ik de mensen die nog moeten gaan filmen, een passende les wil meegeven.
Let op álle details! Als je later terugkijkt, zie je dat alles ertoe doet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten